Reguły Ligowe

http://arcturus.su/wiki/Rule_variations
http://arcturus.su/wiki/Yaku_variations
Kuitan – Air
Dabu, Tori Ron – Ari
Agariyame – Nashi
Atozuke – Ari
Furiten riichi – Ari
Ryanhan shibari – Nashi
Pao – All Ari (Daisangen, Daisuushii, Suukantsu, Daiminkan rinshan)
Ryuuiisou – może zawierać hatsu (nie wymaga)
Tenhou – Ari
Chiihou – Ari
Renhou – Mangan
Chiitoitsu – Unikatowe pary
Daburu Riichi – Ari
Haitei – Ari
Houtei – Ari
Haitei Rinshan – Ari
Ippatsu – Ari
Kazoe yakuman – Ari
Mutli yakuman – Ari
Kokushi chankan – Ari
Furiten – Turn, Call (nie uwzględniając riichi)
Kuikae – Nashi
Naki – Pon
Tochuu ryuukyoku – Nashi
Riichi kan – Można dopóki nie zmienia to czekania

Scoring: http://arcturus.su/wiki/Scoring_variations
Karaten tenpai – Ari
Kiriage mangan – Nashi
Double wind fu – Nashi
Rinshan fu – Nashi
Oka – Nashi
Renchan – Tenpai, Agari
Shaaba – Nashi
Start score – 30 000
Tobi (Negative score end) – Nashi
Uma – 0 (Specialne ligowe punkty są liczone przez sędziego po skończeniu gry)
Yakitori – Nashi
Wareme – Nashi
Dora: http://arcturus.su/wiki/Dora_variations
Akadora – Nashi
Kandora – Sokun
Kanuradora – Ari
Uradora – Ari

Special Yaku:  http://arcturus.su/wiki/Optional_yaku http://www.uspml.com/downloads/entry/barticles_japanese.htm

Nagashi Mangan – Mangan
San Renkou* – 2 han
Iisou Sanshun (Iishoku Sanjun)* – 2 han
Shiisanpuutaa – Mangan
Special Yakumans:

Suu Renkou*
Iisou Suushun (Iishoku Yonjun)*
Daichisei
Daisharin/Daichikurin/Daisuurin
Parenchan
Shiisuupuutaa
Beni Kujaku

(*) – Albo, Albo

Chombo oraz martwa ręka:

1.Jeżeli 6 lub więcej kostek zostało strąconych – martwa ręka
2.Jeżeli patyczek riichi nie był dany,albo kostka nie została przekręcona a gracz deklarujący riichi zronował to riichi nie jest dodane, jeżeli ręka wtedy nie ma yaku to chombo.
3.Jeżeli zronowano niepoprawnie to martwa ręka, jeżeli przy tym odsłonięto kostki – chombo
4.Jeżeli pon lub chi zostało niepoprawnie wykonane, a gracz się zorientował przed odsłonięciem kostek to za pierwszym razem w hanchanie nie ma kary, jeżeli jednak zdażyło się to po raz kolejny bądź kostki zostały odsłonięte to martwa ręka.
5.Ręka bez yaku tak samo jak w punkcie 3.
6.Jeżeli gracz ma mniej lub więcej kostek niż trzeba to gracz jest w martwej ręce.
7.Przy remisie gracz w martwej ręce nigdy nie jest tenpai
Chombo: 3000 do wszystkich

ELO:

Op1-3 = Elo przeciwnika
Elo = Elo gracza
P – Punkty – początkujące punkty (prz. 35000 – 30000)

1 miejsce: 25x(op1/elo + op2/elo + op3/elo)/2 + 0.001p
2 miejsce: 10x(op1/elo + op2/elo + op3/elo)/2 + 0.001p
3 miejsce: -10x(elo/op1 + elo/op2 + elo/op3)/2 + 0.001p/2
4 miejsce: -25x(elo/op1 + elo/op2 + elo/op3)/2 + 0.001p/2

+20 – zwycięstwo w oficialneg grze ligowej
+10 – 2 miejsce w oficialneg grze ligowej
-5 – 3 miejsce w oficialneg grze ligowej
-10 – 4 miejsce w oficialneg grze ligowej

Mały turniej (Do 20 osób):
1 miejsce – +50
2 miejsce – +40
3 miejsce – +30
4 miejsce – +20
5 miejsce – +10

Duży turniej:
1 miejsce – +100
2 miejsce – +90
3 miejsce – +80
4 miejsce – +70
5 miejscee – +60
6 miejsce – +50
7 miejsce – +40
8 miejsce – +30
9 miejsce – +20
10 miejsce – +10

W przypadku wątpliwości o przebiegu działania decyduje sędzia.